biuro@klr.com.pl

+48606301824

Super User
Odsłony: 14544

Obszary zawierające cząsteczki RAB27A (brązowe zabarwienie)

w części czerniaka.

Lekarze mają nowe narzędzie oceny ryzyka przerzutów przy zdiagnozowaniu czerniaka skóry - bardzo złośliwego i często szybko i bezwzględnie rozprzestrzeniających się przerzutów komórek rakowych po całym organiźmie. Mogą ocenić wskaźniki przeżycia pacjentów z czerniakiem dzięki odkryciu cząsteczk RAB27A, która pozwala rakowi na przerzuty ze skóry na inne części ciała. Odkrycie to może w bardzo skuteczny sposób spowodować zarówno diagnostykę i ocenę ryzyka przerzutów, jak również celowane i precyzyjne unieszkodliwienie takiego rozwoju choroby nowotworowej. Naukowcy z University of Queensland mają nadzieję, że  może stanowić to sposób na powstrzymanie rozprzestrzeniania się tej formy raka.

UQ Diamantina Institute „s profesor Nikolas Haass powiedział poziomy cząsteczki, RAB27A skorelowanych do przeżycia pacjentów.

„Pacjenci z wysokim poziomem RAB27A w swoich komórkach czerniaka mają niższy współczynnik przeżycia” - powiedział profesor Haass.

„Zatem pomiar poziomów RAB27A może stać się nowym narzędziem prognostycznym podczas oceny pacjentów".

„Dzięki temu pacjenci z gorszym rokowaniem mogliby być leczeni bardziej agresywnie, wcześniej”.

Profesor Haass powiedział, że przerzuty, zdolność czerniaka do rozprzestrzeniania się w ciele, sprawiły, że ta forma nowotworu skóry jest tak zabójcza.

„Komórki czerniaka o wysokim poziomie RAB27A wykazują cechy edukacyjne komórek nowotworowych związanych z czerniakiem skóry, wskazując niejako innym komórkom mniej agresywnym komórkom nowotworowym, aby rozprzestrzeniały się w inne części ciała, tworząc niebezpieczne przerzuty.

„Powoduje, że agresywne komórki rakowe wytwarzają egzosomy, małe pęcherzyki, które mogą przenosić materiał lub informacje z jednej komórki do drugiej.

„Inne, początkowo mniej agresywne, komórki nowotworowe, które stykają się z tymi pęcherzykami, stają się bardziej agresywne i mogą rozprzestrzeniać się na inne części ciała”.

Profesor Haass zauważył, że uczynienie RAB27A celem dla nowych terapii terapeutycznych nie było proste.

„Często celowanie w takie cząsteczki jest trudne” - powiedział.

„Ale zidentyfikowaliśmy dwóch partnerów wiążących RAB27A.

„Blokując te cząsteczki, potencjalnie nie byłaby w stanie wytworzyć inwazyjnych egzosomów, a zdolność czerniaka do rozprzestrzeniania się mogłaby zostać zahamowana.

W badaniu wzięli udział naukowcy z Uniwersytetu w Sydney i opublikowani w International Journal of Cancer

(DOI: 10.1002 / ijc.32064).

Media: profesor Nikolas Haass, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +61 7 3443 7087; Wydział Komunikacji Medycznej, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +61 7 3365 5118.

Kategoria: